ایمیل مارکتینگ

on .

یکی از روشهای فوق العاده عالی برای تبلیغات ، ارتباط با مشتریان و افزایش فروش استفاده از ایمیل مارکتینگ هست ، متاسفانه در ایران تصور صحیحی از ایمیل مارکتینگ وجود ندارد ، اکثر افراد فکر می کنند اگر یک بانک ایمیل بخرند و بعد هم با چند نرم افزار به همه آنها ایمیل بفرستند موفق می شود ، در حالیکه به کار ارسال Spam می گویند نه ایمیل مارکینگ ، ارسال ایمیل ناخواسته در بسیاری از کشورها جرم است و تقریبا هیچ تاثیری بر کسب و کار و فروش شما نخواهد داشت. در تحقیقی که سایت newscientist.com در سال 2008 انجام داد با ارسال 35 میلیون ایمیل تنها 28 خرید صورت گرفت! [ منبع ] این آمار در حالی بیان می شود که بر اساس تحقیقات در سال 2011 به ازای هر 1 دلاری که در ایمیل مارکتینگ هزینه گردیده 40 دلار درآمد بدست آمده است ! [ منبع ]

حالا با این اوصاف سوال اینجاست که چطور از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم که نتیجه بگیریم؟

اولین توهم درباره ایمیل مارکتینگ این است که شما باید یک بانک ایمیل بخرید یا از روی اینترنت پیدا کنید و به آن ایمیل بفرستید، خوب نیتجه این کار می شود همان 28 خرید به ازای ارسال هر 35 میلیون ایمیل! در ایمیل مارکتینگ شما باید به افرادی ایمیل ارسال کنید که خودشان به شما این اجازه را داده اند ، مثلا در خبرنامه سایتتان ثبت نام کرده اند ،کارت ویزیتشان را در نمایشگاه به شما داده اند و یا عضو سایت شما هستند و مواردی از این قبیل .

توهم دوم هم این است که باید ایمیلهای را با استفاده از یک نرم افزار (که بعضی سایتها به قیمت 20 تا 30 هزار تومان می فروشند!) ارسال کنید ، اینکار هم سبب می شود که تمامی ایمیلهای شما بعنوان Spam شناسائی شود و هیچکدام وارد inbox ایمیل مخاطب نشود. لذا علاوه بر اینکه افراد کمی ایمیل شما را ببینند باعث می شود که IP و همچنین آدرس سایت شما در فهرست ارسال کنندگان Spam قرار گیرد و دیگر حتی ایمیلهای معمولی که به دوست یا همکارتان می فرستید هم اسپم شناسایی شود.

لذا برای بهره بردن از قدرت ایمیل مارکتینگ باید ایمیل مشتریان و مخاطبینی را جمع آوری کنید که خود آدرس ایمیلشان را در اختیارتان گذاشته اند و هم برای ارسال ایمیل از سایتهایی استفاده کرده که خدمات ایمیل مارکتینگ را ارائه می دهند ، سایتهای معروفی مثلiContact.com , Mailchimp.com و constantcontact.com البته استفاده از خدمات این سایتها برای ما ایرانی ها هم مشکل است ، یکی به این دلیل که خدماتشان بر مبنای دلار است و برای ما بسیار گران تمام می شود بعنوان مثال اگر شما 10 هزار آدرس ایمیل داشته باشید و بخواهید هر ماه برای این افراد دو بار ایمیل ارسال کنید (با احتساب نرخ هر دلار 2800 تومان) باید به ازای هر ایمیل حدود 11 تومان هزینه کنید. مشکل دوم هم این است که خدمات این سایتها بر مبنای دلار است ! و ما ایرانی ها به کارت اعتباری برای پرداخت هزینه هایشان دسترسی نداریم و اگر هم کسی کارت اعتباری داشته باشد هزینه شارژ مجدد آن و کارمزدهای خرید باعث می شود قیمت هر دلار برایش خیلی گرانتر از قیمت بازار تمام شود. تا این جای کار مقدمه ای بود برای معرفی سرویس جدید عصر فرا ارتباط ، سرویسی که در پست بعدی معرفی می شود.

فرصتها منتظرند...